logo
Adresa: Karlštejnská 25, 252 17 Tachlovice    máte dotaz?
cz   en   de  

BICYKL S POMOCNÝM SPALOVACÍM MOTOREM

Nabízíme několik hnacích jednotek, jejichž srdcem je výborný benzínový čtyřtaktní motor HONDA 35cm3, OHC s odstředivou spojkou, o výkonu asi 1 kW. Jezdí na nejběžnější benzin Natural 95. Startuje se šňůrou, vypíná tlačítkem. Ovládá se buď otočnou rukojetí nebo páčkou, podle toho, které řešení je pro konkrétní bicykl vhodnější. Olejovou náplní je polosyntetický BP 10W-40, 50ml.

Některé modely mají dvoustupňovou převodovku, přinášející především snížení hluku a spotřeby při jízdě maximální povolenou rychlostí 25 km/h. Řazení je zajištěno automatickou odstředivou převodovkou. Dodržení zákonem stanoveného rychlostního limitu 25 Km/h hlídá odstředivý regulátor. Při testech na uzavřené trati, kdy byl regulátor vyřazen bylo s dvoustupňovými pohony dosahováno po rovině rychlosti ke 40 km/h.

Pomocné pohony mají řadu výhod:

Benzinové pohony pak mají proti elektropohonům některé výhody:

Prvním ve vývojové řadě byl pohon Crab:

Horizont II má dvoustupňovou automatickou převodovku. Žene zadní plášť pomocí třecí kladky. Její všeobecně známé nectnosti eliminuje nápaditá instalace zajišťující její odlehnutí ihned po ubrání plynu. Při jízdě na volnoběh nebo s vypnutým motorem se tedy kladka pláště vůbec nedotýká. Nevýhodou montáže na zadní kolo je ztráta nosiče zavazadel, ale jízda je daleko komfortnější než s motorem vpředu. Nejen kvůli méně obtěžujícímu hluku, ale i kvůli menším projevům hmotnosti pohonu. Instalace pohonu na bicykl je podmíněna řadou parametrů, a je velmi málo nadějné ji provést amatérsky. Proto hnací jednotku nabízíme téměř výhradně již zastavěnou na kompaktním bicyklu 24“. Abychom vynahradili absenci nosiče zavazadel, je v ceně dodáván přední drátěný košík.

Gulliver III byl vyvinut pro tříkolky, kde je instalace nad přední kolo nutností. Je možno jej použít i na bicyklech o menším průměru kol (např. dříve oblíbených skládačkách s koly 20“). S většími koly 26“ až 29“ také funguje, ale tím, že jej jezdec má „v náručí“ poněkud obtěžuje hlukem. Výhodou je ale možnost zachovat na bicyklu nosič. Také lze starovat motor ze sedla. Startovací šňůra je totiž v pohodlném dosahu jezdce. Co je snadné na tříkolce, je na bicyklu už jen pro nebojácné.

S integrovanou nádržkou 0,6 l běží oba pohony asi hodinu, takže při rozumné práci s plynem, popřípadě při vypínání z kopce na ní ujedete přes 25 km. Na delší cestu je nutno vézt zásobní kanystr. Hmotnosti obou dvoustupňových pohonů jsou podobné a činí i s palivem a olejovou náplní 8 kg.

Akce do konce listopadu
(nebo do vyprodání zásob)

Při osobní návštěvě a objednávce ZDE
nad 10tis Kč
získáte 10ti funkční Cyclocomputer Náhled - Cyclocomputer zdarma

Při osobní návštěvě objednávce ZDE
nad 18tis Kč
získáte 10ti funkční Cyclocomputer Náhled - Cyclocomputer
a sadu LED blikaček Náhled - blikačky zdarma

© Loped, v.o.s., Karlštejnská 25, 252 17 Tachlovice
Website info prohlášení o přístupnosti | podmínky užití | mapa stránek