CO LZE OČEKÁVAT OD POMOCNÉHO POHONU NA NAŠÍ TŘÍKOLCE?

Pozorujeme stále rostoucí zájem o pomocné pohony. Pomocné elektropohony mají, pokud dodržují legislativní omezení, řadu výhod:

  • Tříkolka s pomocným pohonem zůstává z pohledu zákona jízdním kolem.
  • Nepotřebujete na ni řidičský průkaz, registrační značku ani brýle a přilbu, neplatíte povinné ručení.
  • Smíte na silnici i na cyklostezku.
  • Při pohybu rychlostí chůze jste tolerováni i na chodníku a můžete vjíždět do interiérů (haly, tržnice).

Elektromotor je instalován výhradně na přední kolo aby nesnižoval užitné vlastnosti tříkolek 113 a 103 a jejich nákladového prostoru. Tam poněkud překáží jen baterie.

Pohony lze na naše tříkolky instalovat i dodatečně. Dodatečná instalace si však vynucuje výměnu některých dílů- předního kola, vidlice, někdy brzdy. Přináší to tedy, proti montáži přímo při výrobě, určité vícenáklady.

Je třeba vědět, že všechny elektropohony jsou doslova jen pomocné. Mají za úkol umožnit překonání bariéry, jíž je třeba jen jeden strmý kopec na cestě za nákupem. Jejich dojezd je omezený, a předpokládá se, že jezdec trvale šlape, byť třeba jen s třetinovým úsilím. Kdo se chce pouze vozit, musí hledat u jiných prodejců, například zdravotnické techniky. V elektrooboru pro něj existují plně trakční tří- nebo čtyřkolé skútry, jež mají daleko mocněji dimenzované baterie a tím trojnásobnou váhu i cenu. Není myslitelné je naložit do auta ani přenést přes tři schůdky. Jako rehabilitační pomůcka neslouží, a firma LOPED je nevyrábí.

Aktuálně nabízíme pouze jeden, zato osvědčený elektropohon s obchodním názvem Biostart:

Jde o v Čechách kompletované sady. Juniorské tříkolky vybavujeme nábojovým motorem 250W/24V a baterií LiFePo4/450Wh. Tříkolky pro dospělé mají motor 250W/36V. Motor může čerpat energii ze dvou různých baterií dle Vaší volby:

  • Lithiová baterie LiFePo4, 450Wh v zapojení buď 24V nebo 36V je v menším boxu umístěném na dně košíku. Má menší hotnost (4,3 kg), delší životnost, ale pochopitelně i vyšší cenu než starší Pb-Gel. Tříkolka s takovouto sadou ztěžkne o pouhých 8 kg.
  • Zdvojnásobenou kapacitu má baterie LiFePo4, 900Wh ve velkém boxu umístěném u boku zadního koše. Při hmotnosti 8 kg (celá sada 12 kg) umožní mimořádně velký dojezd i při slabé přípomoci šlapáním.

Vzhledem k zákonem požadovanému pedálovému senzoru však žádný pohon nepomáhá, pokud se pedálové kliky netočí. Taktéž z legislativních důvodů se asistence motoru odpojuje při překročení rychlosti asi 20 km/h. Rychleji lze jet jen s pomocí vlastní síly nebo gravitace při jízdě z kopce. Překračování rozumné rychlosti však doporučujeme jen zkušeným jezdcům.

Dojezd je u elektropohonů častým a těžko zodpověditelným dotazem. Pohon Biostart s nejslabší baterií, bez pomoci pedálů při testech ujel s jezdcem o hmotnosti 80kg, po rovině, za bezvětří a se správně nahuštěnými koly asi 20 km. To je ale falešný parametr, protože takto se používat nesmějí. Praktický dojezd při správné dopomoci šlapáním činí podle charakteru terénu a zvolené baterie 35-100 km. Nabíječka má rozměr a hmotnost asi jako videokazeta VHS a je snadné ji vozit s sebou. I krátké dobití, například během oběda, baterie oživí. Spotřeba energie je nepatrná, počítá se v desítkách haléřů, a snadno se v restauraci vejde do obvyklého spropitného.

Aktuální ceny elektropohonů najdete v ceníku.

Jakékoliv další dotazy rádi zodpovíme na 311 677 677, 605 252 351 nebo na loped@loped.cz

akuboxbiostart
motorbiostart